MCMC laksana tinjauan terhadap portal aduan pengguna
MCMC jalankan soal selidik mengenai pengalaman pengguna terhadap saluran utama penyelesaian aduan pengguna, Consumer Redress Portal.
Mon Sep 09 2024
KPDN terima 15,753 aduan pengguna setakat April - Fuziah
Sebanyak 15,753 aduan kepenggunaan diterima di seluruh negara, termasuk 7,711 aduan menerusi platform Aduan Suri KPDN.
Sat May 04 2024
Salur aduan lengkap kenaikan harga beras tempatan di pasaran - Armizan
Pengguna dinasihatkan agar membuat aduan segera berhubung isu kenaikan harga barang termasuk beras di pasaran bagi memudahkan tindakan.
Fri Sep 15 2023
Masih tiada aduan rasmi harga tiket Coldplay mahal - KPDN
Datuk Seri Salahuddin Ayub memaklumkan bahawa pihaknya masih belum menerima sebarang aduan berkenaan penjualan semula tiket konsert siri jelajah Coldplay dengan harga yang lebih mahal.
Mon May 22 2023
KPDNHEP siasat premis banyak aduan pengguna - Nanta
Siasatan akan dijalankan terhadap sesebuah premis atau gerai yang menerima banyak aduan daripada pengguna.
Tue Apr 05 2022
Amazon 'buat hal', hantar barang kecil dalam bungkusan besar
Dia membeli lima bungkus kecil biji lobak merah, terkejut apabila bungkusan yang tiba jauh lebih besar.
Thu Mar 25 2021
Penutup hidung dan mulut RM11.20 sekeping: KPDNHEP tunggu laporan hospital
Timbalan Menteri KPDNHEP Datuk Rosol Wahid berkata, pemeriksaan ke atas hospital swasta berkenaan sudah dilakukan susulan aduan pengguna yang diterima.
Sun May 17 2020
500 aduan kerosakan Kondominium The Rise diterima
Daripada 952 penghuni yang telah menerima kunci rumah mereka, 500 daripadanya telah menghantar surat aduan kepada pemaju berhubung kecacatan dan kerosakan di kondominium 1,048 unit itu.
Sat Oct 12 2019
Air berbau: Air Selangor rekod keseluruhan 1,143 kes
Sebanyak 1,129 kes daripada keseluruhan 1,143 kes telah diambil tindakan dan menjalani ujian pensampelan kualiti air.
Fri Oct 04 2019
Air Selangor rekod 94 kes aduan baharu
Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor) merekodkan 94 kes baharu aduan air berbau, menjadikan jumlah keseluruhan terkini mencecah 1,046 kes aduan pengguna dilaporkan sejak 29 Sept lepas.
Thu Oct 03 2019
Transaksi e-dagang catat lebih 10,000 aduan, nilai kerugian hampir RM12 juta - NCCC
Kes aduan tertinggi adalah membabitkan pembeli yang tidak berpuas hati kerana kegagalan mendapatkan bayaran balik daripada peniaga.
Wed Oct 02 2019
85 peratus aduan bil TNB tinggi selesai
Tenaga Nasional Berhad (TNB) berjaya menyelesaikan 85 peratus atau lebih 15,000 kes berhubung kenaikan bil elektrik membabitkan aduan penggunanya di seluruh negara.
Thu Jun 13 2019
Orang ramai adu kasut sekolah naik harga
Orang ramai mengadu harga kelengkapan persekolahan itu naik antara 15 hingga 20 peratus.
Fri Dec 21 2018
Pengguna boleh guna WhatsApp untuk aduan SST
Pengguna boleh menyalurkan aduan dengan memberikan maklumat lengkap melalui aplikasi WhatsApp di nombor 019-279 4317.
Mon Sep 10 2018
"Anak tak mandi ke sekolah, saya pula ke tempat kerja cuma basuh muka"
Masalah gangguan bekalan air yang dihadapi sejak tahun 2013 meresahkan penduduk PPR Lembah Subang 1.
Sat Aug 25 2018